ginop-6-2-3-17 VP1-1.1.1-17 GINOP-6.1.1-15-2015-00001 GINOP-6.2.7-20
Open
  • Lendületben az agrárszakképzés!

ERASMUS+ 2022-2023 – AZ ELSŐ AKKREDITÁCIÓS ÉV ÖSSZEFOGLALÓJA

ERASMUS+ 2022-2023

AZ ELSŐ AKKREDITÁCIÓS ÉV ÖSSZEFOGLALÓJA

Az Északi Agrárszakképzési Centrum 2021-2027 közötti időszakra nyert akkreditációt az Erasmus+ mobilitási programban a szakképzés terén. Az első lezárt akkreditációs év során 184 fő diák vett részt rövidtávú mobilitáson, 8 fő az ErasmusPRO programban és 44 fő szakmai látogatása valósult meg. A szakmai látogatások és mobilitások helyszínei Görögország és Portugália voltak.

Az Északi Agrárszakképzési Centrum bővíteni szeretné nemzetközi kapcsolatait, tapasztalatait nemzetköziesítési stratégiájában megfogalmazott célkitűzéseinek megfelelően. Ezek elérése érdekében igyekszik a tanulók és oktatók számára is lehetővé tenni az adott szakma újdonságaival való találkozást. A Centrum fontosnak tartja a nemzetközi programban rejlő innovatív lehetőségek kiaknázását az intézmények képzési kínálatában szereplő szakmák vonatkozásában.

A Centrum akkreditációs időszakának első évében egy kivételével valamennyi intézmény bekapcsolódott a programba. A tanulók rövidtávú mobilitásának keretében így a mezőgazdaság és erdészet, az élelmiszeripar és a turizmus-vendéglátás ágazatokban oktatott szakmák szinte mindegyike érintett volt a külföldi szakmai gyakorlatok alkalmával. A szakmai és nyelvi ismeretek bővítése mellett fejlődés tapasztalható a diákoknál a tolerancia, az európai örökséggel kapcsolatos ismeretek terén is. Az ErasmusPRO programba résztvevő Széchenyis tanulók pedig az élelmiszer ellenőrző technikus, a mezőgazdasági technikus és a pék-cukrász szakmákban gyűjthettek tapasztalatokat három hónapos görögországi tartózkodásuk ideje alatt. A fiatalok ez idő alatt az őket körülvevő környezetre és személyekre is figyeltek, így beszámolójukban megjegyezték, hogyan szépítik településüket, környezetüket az ott élők, vagy azt, hogyan tud jól együtt dolgozni egy csapat egy szálloda konyháján. A többhónapos kinn tartózkodás, a tartós távollét a családtól a tanulókat önálló döntéshozatalra késztette, ezáltal felelősségteljesebbé tette őket. A program az idegennyelv tanulása és gyakorlása szempontjából is nagy jelentőséggel bír. A Görögországban lezajlott mobilitási programok keretében valamennyi résztvevő eljutott a mediterrán vidék jellegzetes agrárterületeire (olívaültetvény, gesztenyefarm, fetaüzem, gyapotültetvény, stb.), találkozott a helyi alapanyagokból készült ételekkel, kulturális programok keretében meglátogathatott néhány, a görög történelemben, földrajzban kiemelt jelentőséggel bíró látványosságot (Meteórák, hajóút Skiathos szigetére, Zeusz kádja, stb.).

A szakmai látogatások egyrészt alkalmat teremtettek a leendő szakmai gyakorlati helyszínek felkeresésére, megismerésére, továbbá a görögországi középfokú mezőgazdasági képzés tanulmányozására (Görögország). Másrészt a Centrum innovációs terveiben szereplő új terület, termelési mód megtekintése, megismerése is cél volt a képzési struktúrába való későbbi beépítése okán (Portugália – vertikális kertészet).

Vélemény, hozzászólás?

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*