ginop-6-2-3-17 VP1-1.1.1-17 GINOP-6.1.1-15-2015-00001 GINOP-6.2.7-20

Szakmai látogatás – Mallorca – Spanyolország – ERASMUS+ – 2025.04.14-2025.04.15

spanyol székesegyház

Szakmai látogatás – Mallorca – Spanyolország – ERASMUS+ – 2025.04.14-2025.04.15

Résztvevők: Dr. Réthyné Jakab Magdolna Mária és Gembiczkyné Gál Irén Magdolna – Északi ASzC Mátra Erdészeti Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium

A mobilitás célja az angol nyelvi kompetenciák fejlesztése, a mallorcai agrárszakképzés és oktatási módszerek tanulmányozása, valamint a nemzetközi tapasztalat- és jógyakorlat-csere elősegítése volt.

Tevékenységek

  • Nyelvi kurzus: Intenzív angol képzés, amely a szakmai és mindennapi kommunikáció erősítését szolgálta.
  • Agráriskola látogatása: Helyi oktatók és diákok bevonásával betekintést kaptak a mezőgazdasági képzés gyakorlatába, modern technológiák és fenntarthatósági megoldások alkalmazásába.
  • Kulturális program: A mallorcai környezet és hagyományok megismerése hozzájárult a szélesebb kulturális látókörhöz.

Nyelvi fejlődés

  • Mindkét oktatónk számára rendkívül hasznos volt az angol nyelvi kurzus, hiszen lehetőséget kaptak a szakmai szókincs bővítésére és a magabiztosabb kommunikáció gyakorlására.
  • Kiemelten fontos volt, hogy anyanyelvi tanároktól tanulhattak, így közvetlen visszajelzést kaptak, ami a későbbi oktatói munkájukban is megjelenik.
  1. Szakmai ismeretek
    • Az agráriskolai látogatás során sok olyan módszerrel és technológiával találkoztak, amelyek adaptálhatók a hazai oktatásban.
    • Inspirációt merítettek a helyi képzési struktúrából, különösen a gyakorlati oktatás és a fenntarthatóság szoros összekapcsolásából.
  2. Nemzetközi kapcsolatok
    • Az oktatók lehetőséget kaptak arra, hogy közvetlenül kapcsolatba lépjenek külföldi kollégákkal, tapasztalatot cseréljenek és megvitassák a közös kihívásokat.
    • Ez a kapcsolatépítés a jövőben közös projektek és újabb mobilitások alapját képezheti.
  3. Személyes fejlődés
    • Az idegen környezetben való helytállás fejlesztette alkalmazkodóképességüket és nyitottságukat.
    • A kulturális élmények hozzájárultak a nemzetközi szemléletformáláshoz, amit diákjaiknak is át tudnak adni.