ginop-6-2-3-17 VP1-1.1.1-17 GINOP-6.1.1-15-2015-00001 GINOP-6.2.7-20

LISSZABONI SZAKMAI LÁTOGATÁSON FEJLESZTETTÉK KOMPETENCIÁIKAT A BÁRCZAY OKTATÓI

A Bárczay iskola oktatói Lisszabonban jártak szakmai látogatáson

PORTUGÁL ÍZEK ABAÚJSZÁNTÓN, INTERAKTÍV MÓDSZEREK MEGHONOSÍTÁSA A SZAKMÁK NÉPSZERŰSÍTÉSÉNÉL

Az Európai Unió logója

Helyszín: Lisszabon, Portugália

Időtartam: 2024.02.19-25.

Résztvevők:

  • Szilágyi Ferenc
  •  Jaskó Beáta
  •  Tóthné Orosz Márta
  •  Tóth István
  •  Vizsolyiné Bauer Beáta
  • Rácz László

Beszámoló:

Az Északi ASzC Bárczay János Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium oktatói Erasmus+ program keretében Portugáliában, Lisszabonban vettek részt szakmai látogatáson. Az érkezést követően tájékoztatást kaptak a résztvevők a várható szakmai programokról.

Az első napon a Lisszaboni Turisztikai Egyesületnél jártak a Bárczay-s oktatók, ahol Portugália és Lisszabon nevezetességeiről, turisztikai jellegzetességeiről kaptak tájékoztatást, a Lisszaboni Történeti Központban pedig egy multimédiás kiállítás keretében ismerkedhettek a város történelmével. Másnap egy Sintrában tett kiránduláson keresték fel a Mór várat és a Pena palotát. A programban szerepelt borkóstolás a Taylor’s portói borüzletben és látogatás a Tőkehaltörténeti Központban. A Szent Anna factory-nál, vagyis csempegyárban járva kiderült, hogy Lisszabonban – a csempékkel borított házfalak városában – a csempék egy része kézzel készül. Érdekesség, hogy egy 14 × 14 cm csempe elkészítése 4 hónapon át tart. Miután a formába beledöngölik az agyagot, szárad, majd kétszer égetik, első égetés után megvizsgálják, meghallgatják egyesével a csempéket, hogy nincs-e benne buborék. Naponta 200-300 csempét készítenek. Belémben járva pedig felfedezték a Kolostort az oktatók, és az Atlanti-óceánhoz is elmentek. A szakmai látogatás keretében lehetőség nyílt a Királyi Palota megtekintésére is.

A szakmai látogatás munkanyelve az angol volt, így valamennyi résztvevőnek adódott lehetősége nyelvi kompetenciáinak fejlesztésére. A látogatást megelőzően ezt mindannyian célként is megfogalmazták. A látottak és a tapasztaltak alapján nagy valószínűséggel az abaújszántói intézményben elkészítik a szakácstanulókkal a kóstolt portugál ételeket, és felhasználják, alkalmazzák a helyi turizmus fejlesztésében szerzett kompetenciákat is, illetve az interaktív kiállításon megismert módszereket beépítik az intézmény szakmai kínálatának népszerűsítési folyamatába.